המדריך המלא לבחירת הפריכיות הנכונות ביותר עבורכם

עודכן ב: 14 אוק 2018

בעבר הלא רחוק, אכילת פריכיות הייתה בעיקר נחלתם של שומרי משקל שמנסים להימנע ממזון שמן ועתיר קלוריות

אולם מאחר ולאחרונה חלו שינויים רבים באופי המזון שאנו צורכים והרכבו התזונתי כפועל יוצא מההשפעות של מהפכת הבריאות שפוקדת את שוק המזון, גם קטגוריית הפריכיות עברה תהפוכות ושינויים משמעותיים וכיום עולה מסקרים שכ- 25% מהאוכלוסייה בישראל צורכת פריכיות.


הרחבת המגוון של סוגי הפריכיות במדפי החנויות ושילוב טעמים מיוחדים, יוצר עניין רב בקרב קהלים שלא נחשפו עד כה למזון מיוחד זה.


לצד פריכיות האורז הרגילות ניתן למצוא: פריכיות אורז חום מלא, פריכיות מקמח כוסמת, פריכיות כוסמת מיוחדות עם תוספת כגון: פריכיות כוסמת עם קינואה, פריכיות כוסמת עם טף, פריכיות כוסמת עם עדשים, פריכיות אורגניות ועוד.


במציאות שבה מחצית מהישראלים עוסקים בפעילות ספורטיבית לפחות פעם אחת בשבוע והנושא הבריאותי נמצא במרכז השיח הציבורי, עתיד מוצרי מזון בריאות כגון פריכיות נראה מבטיח מתמיד.

הפריכיות קלות לאחסנה בבית, יש להן תוקף ארוך ואפילו קל לשאת אותן אתנו לכל מקום. כאשר אנו נתקפים בחשקים עזים לנשנושים מתוקים או מלוחים כגון עוגיות או חטיף מלוח, ניתן במקום זאת להשביע את הרעב הזמני ע"י אכילת פריכית כוסמת טעימה ובכך לחסוך לגופנו דבר מזון אחר שכנראה יהיה עתיר קלוריות, סוכר ושומן טראנס.


מרביתנו ובעיקר הכנים שביננו, מודים שהתפריט התזונתי שלהם אינו מאוזן דיו. כבר הוכח מעבר לכל ספק שאי הקפדה מינימלית על תפריט מאוזן גורם להשמנה ולבעיות בריאותיות.

תזונה לקויה גורמת לנו לחשקים עזים לארוחות לילה מאוחרות ולנשנושים שמנים ומיותרים.

הפתרון הבריא והמשביע בשעת לילה מאוחרת: אכילת פריכית כוסמת ללא מלח, עם או בלי גבינה לבנה, אשר תורמת לתחושת שובע לאורך זמן ובכך מסייעת לשמירה על משקל גוף תקין.

הרכבן התזונתי העשיר של פריכיות הכוסמת והיותן דלות קלוריות הופכות אותן למתאימות כתוספת מזינה לכל לארוחה. הן נטולות גלוטן ולכן מתאימות לנמנעים מגלוטן ובעלות אינדקס גליקמי נמוך כך שגם סוכרתיים יכולים להנות מהן.


הערכים התזונתיים העיקריים שמצויים בכוסמת הם: חלבון מלא ועשיר, 8 חומצות אמינו, ויטמינים, ביופלבנואידים, ברזל, אבץ, מגנזיום, חומצה פולית וסיבים תזונתיים.

כפי שניתן להתרשם, לפריכיות כוסמת יש עליונות משמעותית על פני פריכיות דגנים פשוטות אחרות ולכן מומלץ לבחור בהן כבסיס לתזונתנו.


כיום ניתן למצוא גם פריכיות כוסמת בתוספת מזון העל ספירולינה אשר מוסיפה לפריכית גם כלורופיל ונוגדי חמצון עוצמתיים.


לפני שבוחרים את הפריכיות המתאימות לכם, חשוב גם לוודא ע"י קריאת התווית שהיצרן מצהיר כי הפריכיות יוצרו מרכיבים טבעים בלבד, ללא חומר משמר, ללא צבעי מאכל, תוספת שמן או סוכר.


להשיג בחנויות טבע.

הרשמה לבלוג

© 2018 כל הזכויות שמורות לניליפוד טק   |   התאמת התבנית: ק.ג. עיצוב